top of page
  • groupastudio

איך מדריך טוב למשתמש יתרום לעסק שלך?

יש תחומים בהם חובה לצרף למוצר מדריך הוראות למשתמש.

אבל יש עוד סיבות רבות בגללן כדאי לכל חברה להשקיע ולהכין הוראות טכניות טובות:



חוויה טובה, פשוטה ועצמאית ללקוח

חוברת מאויירת איכותית תכלול איורים טכניים שיהיו ברורים גם לאדם שאינו מקצועי ולצידם כל מידע אחר שחשוב שהלקוח ידע.

ההוראות, בשילוב גרפיקה, יעוצבו בצורה פשוטה, אסתטית וקלה להבנה.

הכנה טובה של חומרי ההדרכה תעזור ללקוחות להרכיב את המוצר כהלכה ולפתור בעיות במידה ונתקל בהן.

שימו לב, אנשים תמיד יעדיפו לפתור בעיה באופן מיידי ועצמאי מאשר להמתין לעזרה משירות לקוחות טלפוני, פרונטלי או באמצעות המייל.

הוראות הרכבה איכותיות יאפשרו להם לעשות זאת, להרגיש שליטה ובקיאות במוצר שקנו.

ההוראות שאנחנו מאיירות עוברות בדיקה מול לקוחות פוטנציאליים שאינם מכירים את המוצר. השרטוטים והאיורים עוברים שינויים ודיוקים עד שהצלחתם מוכחת בשטח.


איורי המחשה למפתחי מוצרים

תהליך ההפקה של איורי הסבר לשימוש במוצר קורה בדר"כ לקראת סופו של פיתוח המוצר. התהליך בו עובדים מפתחי המוצר מול המעצבות בסטודיו גרופה הוא נקודת ציון חשובה בפיתוח המוצר. יצירת ההוראות מציפה שאלות אחרונות ודיוקים נדרשים ומאפשרת בחינה של הדברים מול לקוח פוטנציאלי.


מידע זמין ונח גם לעובדים ולמוכרים

חוברת הוראות מסודרת שבה שלבי הרכבה מאוירים וברורים, מידע חשוב על המוצר, שימושים שונים, דגשים ואזהרות עוזרת גם לעובדים בתוך החברה ולא רק ללקוחות.

כל עובד או מוכר בכלל ועובדים חדשים בפרט, יכולים בקלות להתאפס על המוצר ועל כל המידע הנחוץ להם. חוברת מוצר כזו תחסוך זמן בחפיפה ובהדרכות עובדים.


נראות מכובדת ומקצועית למוצר ולחומרים הנלווים אליו

בפיתוח המוצר מושקעות בדרך כלל מחשבה ועבודה רבה. כל פרט ופרט עובר תהליך פיתוח, בדיקה ועיצוב. חוברת המידע של המוצר צריכה לעמוד באותה רמה עיצובית ואותה התייחסות מקצועית. מדריך חובבני פוגע ברושם של הלקוח ובתחושה שלו מול המוצר.

שרטוטים הנדסיים שאינם מתאימים ללקוח קצה, ירתיעו ויעבירו רושם שגוי.

אנחנו מקפידות להתאים את השפה והגרפיקה של ההוראות למותג ולמוצר:

- לאיור מוצר ולאיורי הסבר מסוגים שונים יש אופי ושפה כמו לכל גרפיקה- איור טכני מאוד, איור קליל וכייפי, איור אווירתי, איור מקצועי וענייני ועוד. לכל מוצר ומותג נתאים את הסגנון שלו.

- מבחינה עיצובית נעצב את ההוראות ע"פ שפת המותג הקיימת של החברה. אם לא קיימת כזו, ניצור עיצוב חוברת הוראות שתתאים למוצר ולרוח החברה.



צמצום הוצאות על שירות לקוחות

קיים קשר ישיר בין איכות ההסברים בהוראות לבין כמות הפניות לשירות. אם תשקיעו את הזמן הדרוש (זה לא המון זמן בסופו של דבר, אנחנו נתקתק לכם את זה) בהפקת הוראות טכניות טובות המכילות איורי המחשה מוצלחים, תחסכו זמן מכיוון הרבה יותר משמעותי...

כשהמסוגלות של הלקוחות תהיה גדולה יותר והמוצר ברור יותר, ללא ספק יהיו פחות תקלות, תלונות ובעיות.


אחריות

ברגע שכל המידע על המוצר, כולל אזהרות, הוראות שימוש, הוראות תחזוקה, הוראות בטיחות ודגשים חשובים הוצגו ללקוח בצורה ברורה ונגישה, יצטמצם משמעותית המקום לטעון טענות כנגד היצרן על נזקים שנוצרו משימוש לא נכון או מחוסר ידע.



שביעות רצון גדולה יותר מהמוצר

ברגע שהלקוח עבד על פי הוראות טובות לשימוש במוצר, הרכיב נכון את המוצר ומשתמש בו כהלכה, הסיכויים שיהיה מרוצה גדולים הרבה יותר. נחסך לו זמן משמעותי של נסיונות וכשלונות, הוא חש סיפוק, מרגיש שהתייחסו אליו בכבוד ואפשרו לו להצליח. הוא הרכיב את המוצר בזמן שלו, בלי הזדקקות לעזרה חיצונית ועכשיו יודע את כל מה שהוא צריך על המוצר. לעומת זאת, הרכבה לא נכונה, תגרור פגמים ותפקוד לא מספק של המוצר.


שיווק

לקוח מתוסכל וממורמר יספר לחבריו, יכתוב דיס-המלצה, יתבטא ברשתות. הרכבה לא ברורה, שימוש לא מוסבר או מחסור במידע יובילו בסופו של דבר לירידה במכירות המוצר.

לעומת זאת, לקוח מרוצה הוא פרט חשוב בשרשרת השיווק של המוצר.

חוברת הוראות מכל סוג שהוא (הוראות הרכבה, הוראות התקנה, הוראות שימוש, הוראות הפעלה וכו') הן חלק בלתי נפרד מהחומרים השיווקים של המוצר.



חיסכון בזמן לכולם

העובדים בחברה מכירים את המוצר היטב מעיון פשוט בחוברת ההוראות ויכלו לספק ללקוח מידע שהוביל לקניה. הלקוח הרכיב את המוצר ללא עיכובים וסיבוכים מיותרים. לשירות הלקוחות נחסכה שיחת טלפון/ ביקור בחנות/ מייל בו נדרשו לעזור ללקוח שהסתבך בהרכבה או בשימוש במוצר. ולשיווק? לקוח מרוצה יספר לחבריו ויפיץ את הבשורה.


Comments


bottom of page